close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 Tainan 板
 
[問題] 客家粄粽
May 31st 2014, 13:13, by sunnybabymau

作者sunnybabymau (堂本麻糬喵)

看板Tainan

標題[問題] 客家粄粽

時間Sat May 31 13:13:32 2014

還記得小時候每次回竹東時都可以吃到奶奶親手包的客家粄粽,每次都讓我好期待,裡面那鹹香的豆干…榨菜與瘦肉,後來奶奶得了阿茲海默症,於是我記憶中的那些好味道就再也找尋不到了,其實我已經有五年沒有在端午節吃過粽子了,但今年不知道為什麼就好想吃吃當年那好滋味的粄粽,也許是希望我那漸漸漸漸忘了我的奶奶可以不要太快忘記,不要一直沉溺在她自己的世界,也許是希望自己回到那無憂無慮,備受寵愛的日子,離題了…可以請問台南版友們哪裡有好吃的客家粄粽呢? -- Sent from my Android -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc), 來自: 101.15.23.132 ※ 文章網址: http://www.ptt.cc/bbs/Tainan/M.1401513214.A.813.html

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    qhhsawmq8x63w 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()